--------------------------------------------------------------------------------
Autor: Bielik Peter
Název: Vážená paní šefredaktorka
Zdroj: NN Ročník........: 0005/045 Str.: 000
Vyšlo: . . Datum události: . . Rok: 1995
--------------------------------------------------------------------------------
Úplný obsah:
-----------

Bratislava, 13:10.1995 Vážená paní šéfredaktorka,

takmer sa mi nechcelo veriť očiam, keď som si v Necenzurovaných novinách č.38 prečítal článok Hypotéza 1995, podpísaná iba značkou J.A., z ktorého vanula pr iam diabolská zloba oproti katolíckej Cirkvi, taká, aká niekedy vanula od istý ch komunistov. Úmerne tomu bol článok mimoriadne bohatý na rôzne lži a nezmysl y, ktoré svojou úrovňou sú pod úroveň podpriemerne inteligentného človeka. Neu vedomujete si, že takýmto článkom sa nezhodil len autor, ale aj Vy ako zodpove dná osoba, ako aj povesť Necenzurovaných novín? Veď tu boli nielen tvrdené vec i krajne nepravdepodobné, ale aj bez najmenšieho dôkozu, nehovoriac už o tom, že je dosť skutočností, ktoré uvedené osočovania vyvracajú.

Už nosná myšlienka uvedeného článku - predstavit komunistické hnutie ako ag enta Vatikánu je podobná tvrdeniu komunistov z 50.rokov v Česko-Slovensku o Va tikánskych agentov Wall Streetu. Okrem toho článok predpokladá, že katolícke u čenie pripúšťa konať zlé veci za účelom dosiahnutie svojho cieľa. Ale to je lo ž. Napr. katolícka Cirkev radšej trpela odpad Anglicka od katolíckej Cirkvi sp ôsobené jej kráľom Henrichom VIII., než by uznala jeho manželstvo za neplatné. A to, že tento kráľ, ako x dalších politických činitelov v stredoveku sa bez problémov postavil proti katolíckej Cirkvi, vyvracia tvrdenia dotyčného o akej si vláde katolíckej Cirkvi, ako aj tzv. teorie, ktorý jednoducho neexistoval. Už z toho jednoduchého dôvodu, že cirkevní predstavení (až na miestne výnimky) sa neztotožňovali s politickými predstavenými, na rozdiel napr. od islamu, ak o aj šíriteľov novodobých ideologií, ako francúzskych osvietencov (napr. Robes pierre bol nielen hlavou revolučného režimu, ale aj najvyšší predstaviteľ tzv. kultu rozumu), Hitlera, Lenina, Stalina, Mao Ce Tunga a pod. Francúzska revol úcia nepriniesla vek rozumu, ale vek nerozumu, teroru, neslobody, temna. Čo bo lo napr. rozumné na uctievaní polonahej herečky v hlavnom parížskom chráme?. A ká bola rovnosť,keď ľudia sa rozdeľovali podľa pôvodu (tak ako to robili aj ko munisti), ani otroctvo sa nezrušilo v kolóniách, ani sa neuplatňovalo všeobecn é hlasovacie právo a majetková nerovnosť sa zrušením cirkevných dobročinných ú stavov skôr prehľbila? Aká to bola sloboda, keď boli povolené len názory istéh o smeru, a stúpencom iných názorov sa stínali hlavy? Revolucionári pred revolú ciou si mohli šíriť svoje názory. Ak pred Robespierovým pádom sa popravovalo 2 00 ľudí denne, bol to teror alebo to bola sloboda? A vo Vendée sa nariadila a uskutočňovala doslovná genocída. Vládcovia skúšali aj plyn na ovciach, aby moh li Vendéejčanov úspešnejšie vraždiť - len technika vtedy eštľ nebola na takej úrovni ako v 20. storočí. Za 10 rokov francúzskej revolúcie zahynulo na teror, útočné vojny a hlad asi 2 mil. ľudí, čo je vyše 100 násobok viac ľudí, než bo lo popravených na následok pôsobenia španielskej inkvizície počas 3 storočí. J e to divné meranie pro pokrok. To, že sa šíritelia pokroku tak vzájomne milova li, že okrem nepriateľov si i sebe vzájomne usilovne vykrúcali krky, hodnotu i deológie francúzskej revolúcie len dokresľuje.

Čo sa týka komunizmu, ten katolícka Cirkev odsudzovala už v počiatkoch. Nap r. Pius IX. Qui pluribus, 1846, DS 1846: "Ak sa pripustí táto teória namierená proti najvyššiemu prirodzenému právu, priniesla by rozvrat všetkého práva, ve cí, vlastníctva i celej ľudskej spoločnosti".

Lev XIII., qui apostolici muneris, 1878:"...ničiaci mor, ktorý keď nakazí m iechu ľudskej spoločnosti, privedie ju do zániku".

Čo sa týka otázky autora, prečo komunisti v Rusku sa dostali k moci, nemohl o byť to pôsobením katolíckej Cirkvi, ktorá vo vlastnom Rusku takmer neexistov ala. Bolo to hádzaním príťažlivých hesiel komunistami medzi ľudí, ako uzavreti e mieru, pôdu roľníkom atď. Pritom hlásania svojho programu štátnych veľkostat kov hlásali program drobných roľníckych hospodárstiev. Čo im chýbalo na popula rite, to doplnili terorom. Aj tak ich úspech bol na vážkach, v jeseni 1919 sa len o vlások vyhli porážke. Na druhej strane ich víťazný pochod do Európy bol v r. 1920 zastavený katolíckym Poľskom. Víťazstvo komunistov v r. 1948 je znám e, snáď netreba sa bližšie rozpisovať, že nie doporučením katolíckej Cirkvi po 2.sv.vojne ľudia v r. 1946 dali v čaských krajinách najväčšiu dôveru komunist ickej strane. Okrem nerozumnosti tých ľudí sa na tom podieľali i komunistické vyhlásenia, že živnostníci ostanu atď.

Vývin po páde komunistického systému, keď sa zväčša nepriaznivý pre katolíc ku Cirkev, tiež vyvracia nezmyselné autorove tvrdenie.

S pozdravom Peter Bielik

red. Svedectvo

Grösslingova 6-8

811 09 Bratislava

P.S. Ináč aj pán Pavlík má tiež často nepravdivé tvrdenia.Škoda.