Otázky křesťanského Mezinárodního reportu

pro předsedu strany Pravý Blok Petra Cibulku:

 

1. Otázka: Pravý Blok na křesťanské lodi - jak se to stalo?

Odpověď: Pravý Blok je politická strana, orientující se v dnešním marasmu na politické, morální a duchovní hodnoty, které považujeme za věčně živé. Duchovní odkaz Ježíše Krista proto považujeme za jeden ze základních pilířů, na kterých chce Pravý Blok svůj program postavit. Co se týče mého politického a duchovního vývoje, považuji ho za přirozený. Vždy pro mě bylo ústředním tématem téma pravdy a spravedlnosti. To bylo i hlavním motivem mého střetu s komunismem. Ten hledání pravdy a spravedlnosti nepodporoval. On svým poddaným předkládal svou pravdu a spravedlnost jako konečný tvar, o kterém se nepochybuje. Já jsem však pochyboval a hledal. Na této cestě jsem se dostal pětkrát do vězení a potkal jsem řadu křesťanů, kteří se nemusí ke svému životu stydět přihlásit. S těmito lidmi jsem začal mít postupem času čím dál víc společného. Během pátého uvěznění jsem někdy v roce 1988 dostal povolení mít na vazební cele v brněnské věznici Bibli, její ekumenický překlad. Četl jsem ji několikrát od začátku do konce a našel jsem v ní Kázání na hoře Ježíše Krista. To na mě opravdu zapůsobilo svou silou a platností. Mnohem později jsem se setkal se svou pozdější ženou, která mě dále orientovala tímto směrem. Výsledkem je posílení duchovních základů politického programu Pravého Bloku, který ve svých řadách shromáždil další politicky myslící osobnosti, prosazující ve společnosti křesťanský hodnotový systém a jeho aktivní propagaci a obranu. Tím jsme se stali jedinou politickou stranou na naší politické scéně, která se nesmířila s podvodem, spáchaným na této společnosti po 17. listopadu 1989, o kterém už od roku 1990 mluvíme jako o privatisačním puči reformního křídla KGB. Ten nepozdvihl do čela této společnosti ty nejlepší, které tento národ má, ale opět ty nejhorší. Vývoj uplynulých deseti let nám dal plně za pravdu, přesto že všichni politici a jejich novináři tvrdili deset let pravý opak a my jsme pro ně byli političtí extremisté, pravicoví - nejlépe přímo fašisté nebo levicoví, fanatici, paranoici, kteří vidí všude samé komunisty a estébáky, označovali nás za lidi, kteří by chtěli vidět krev atd. Tahle štvanice začala slábnout až se vstupem České republiky do NATO. Pak najednou, bohužel s desetiletým zpožděním, president Václav Havel jako první z oficiálních politiků prohlédl a varoval národ před vládou mafiánského kapitalismu a o několik měsíců později dokonce před nástupem komunistických a estébáckých kádrů zpět do vedení tohoto státu. Nedávno se k nám připojil k našemu nadšení i nejvyšší představitel Evropské unie a varoval veřejně Českou republiku, že jestli nedokáže potlačit dominující vliv komunistických a estébáckých struktur na politický a hospodářský život ČR, je ohroženo přijetí země do Evropy. Naši stateční politici a jejich novináři po tomto šoku opět prokázali své osvědčené morální a duchovní kvality a stáhli se do hlubokého mlčení. Nikdo z těchto hrdinů se samozřejmě neodvážil označit Václava Havla a představitele Evropského společenství za fašisty, fanatiky nebo paranoiky, kteří všude vidí jenom samé komunistické a estébácké kádry. Pokud by ovšem president Václav Havel a představitel EU nepromluvili, byli bychom našimi čestnými a statečnými politiky a novináři označováni za fašisty a paranoiky do dnešního dne... Velmi by mě v této souvislosti zajímalo, na které straně se angažovali lidé, publikující v Mezinárodním reportu?! Doufám, že alespoň někteří z nich se nebudou muset stydět.

2. Otázka: Pokládáte poslední vývoj Pravého Bloku za přirozený, nebo vás něčím překvapil?

Odpověď: Poslední vývoj mě překvapil z větší části velmi positivně. Díky našemu čtrnáctideníku Necenzurované noviny získal Pravý Blok širokou základnu sympatizujících a jeho členská základna se zvýšila za dva měsíce čtyřikrát a dále roste. Naši členové bohužel patří k chudším a nemohou proto Pravému Bloku poskytnout všechno to, co by bylo pro intenzivní politickou činnost potřeba. Především nám chybí vybavení členské základny počítači připojenými na Internet. Tedy to, co je už ve světě naprosto běžné. Vzájemná informační výměna mezi republikovým vedením, krajskými a okresními organizacemi a jednotlivými členy probíhá vzhledem k tomuto omezení klasicky a tedy v nesrovnatelně menším rozsahu, s velkým zpožděním a za mnohonásobně vyšší cenu, než by bylo žádoucí. Věřím, že technologický pokrok nakonec umožní skutečně svobodné a ničím neomezené proudění informací a myšlenek mezi lidmi a pak už bude záležet jenom na jejich vnitřní kvalitě a schopnosti oslovit mezi jejich příjemci ty připravené.

3. Otázka: Má Pravý Blok nějaké křesťanské kořeny v minulosti?

Odpověď: Pravý Blok je tvořen lidmi. Někteří z nich jsou křesťané, jiní nejsou. Někteří z nich žili tak, že aby z nich měl Ježíš Kristus radost, bez ohledu, jestli jsou křesťany nebo nejsou, jiní tak nežili a nežijí. Kdo z nich je lepší? A kdo to posoudí?

4. Otázka: Váš politický styl dost postrádá onu příslovečnou smířlivost, pokoru a odpuštění, které mají být součástí křesťanského projevu. Měníte styl?

Odpověď: Obávám se, že vůbec nevíte, o čem mluvíte. Uvědomujete si vůbec, že součástí Bible je Nový i Starý Zákon? Víte, že historií křesťanství jsou i křížové výpravy? Víte, že Ronald Regan mluvil o nutnosti křížového tažení proti komunismu? Žil jste v této zemi před 17. listopadem? Pokud ne, zajímejte se o to, co se zde 42 let dělo. Pokud jste zde ale žil, pak by mě opravdu zajímalo, na které straně fronty jste stál. Za jméno se, moc vás o to prosím, neschovávejte. Zajímá mě, jestli jste žil tak, že z vás jako z laciné a poslušné pracovní síly vládnoucí komunisté a sovětští okupanti neměli důvod mít radost nebo právě naopak. Mluvíte o smířlivosti. Máte na mysli smířlivost k dobru nebo smířlivost ke zlu? K nepotrestaným zločincům, kteří dodnes nežádali o odpuštění, nebo k jejich obětem, kterým nikdo do dnešního dne ani nepoděkoval a nenahradil jim důstojným způsobem jejich utrpení? Opravdu se domníváte, že by Ježíš Kristus mlčel ke zločinům, spáchaným na bezbranných? A vy byste po něm něco takového opravdu žádal? A pokud by vás neposlechl a postavil se proti zlu, přestal by být proto vzorem hodným následování? Vaši křesťané by se ho proto zřekli? Kdo jste, že se odvažujete kádrovat, co je a co není křesťanské? Mluvíte o pokoře. Máte na mysli pokoru otroka před svým pánem nebo pokoru svobodné lidské bytosti před věčně živými hodnotami, které nás přesahují? Máte na mysli pokoru před velikostí moci, která nám vládne nebo pokoru před velikostí Boží a jeho dětí, které tato moc drtí a deformuje? Skláníte se před degenerovanou pozemskou mocí, před kterou nás tak naléhavě varuje III. proroctví z Fatimy, jež jsme zveřejnili v Necenzurovaných novinách 17 a 19/2000 nebo této degenerované pozemské moci ve jménu lásky, pravdy a spravedlnosti viditelným způsobem vzdorujete? Viditelným na těch, kterým jste pomohl! Co jste udělal na obranu obětí nelidské komunistické diktatury, nelidské především pro ty, kteří nasadili sami sebe aby jí vzdorovali, v době před 17. listopadem a co jste udělal pro spravedlnost jak pro zločince, tak pro jejich oběti, po 17. listopadu? A jakými prostředky?! Copak opravdu nevíte, že smiřlivost, pokora a odpuštění mohou nastoupit až tam, kde došlo ke spravedlivému potrestání spáchaných zločinů? Co jste udělal na obranu obětí barbarského komunistického kapitalismu, napojeného na KGB, který podvodným způsobem ožebračil miliony lidí a my všichni budeme katastrofální ztráty za jejich předchozí socialistické „hospodaření“ a následné privatisační „úspěchy“ ve výši bilionů korun, nahrazovat ještě mnoho desítek let? Myslíte si, že by Ježíš Kristus zůstal nad zničenými lidskými existencemi lhostejný a mlčel by? Mluvíte o odpuštění. Každý můžeme odpouštět jenom sám za sebe. Nikdy ne za jiné. Jak má člověk odpustit někomu, kdo o odpuštění nestojí? Mám za ním zajít a poprosit ho, aby mně dovolil mu odpustit? Rád odpustím každému, kdo se bude kát a projeví účinnou lítost. Nikdo takový se nenašel. Ve skutečnosti jsem už dávno odpustil v duši všem, kdo se na mě provinili. Nemám kdy se zabývat neodpuštěním, musím pracovat pro posílení toho lepšího kolem nás a v nás. Pomáhat lidem. Kdo ale odpustí tem, kteří v této době dokázali mlčet, když i kameny křičely? Může být citová okoralost a morální otrlost, zbabělost a vypočítavost, součástí křesťanského projevu? Jistě může, vidíme to všude kolem sebe, křesťanské politiky nevyjímaje. Respektive ty politiky, kteří se za křesťanské vydávají a za křesťanství schovávají. Máme ale usilovat o takové křesťanství nebo se máme naopak od těchto vlastností sami oprošťovat a pomáhat v tom i dalším a podporovat je v tom? A děláme to, nebo si na to jenom sami před sebou a před druhými hrajeme? Ježíš Kristus řekl: „Podle ovoce jejich, poznáte je...“

5. Otázka: Z jakého zázemí ve svém křesťanském programu nyní vycházíte?

Odpověď: Já osobně vycházím z Kázání na hoře, které považuji za vrchol celé Bible a Vodnářského evangelia Ježíše Krista, které na ně navazuje. Z jakého zázemí vychází další křesťanští členové Pravého Bloku vám nedokážu říct. Jsem ale přesvědčen, že hodnoty jako jsou láska, pravda a spravedlnost nás všechny spojují.

6. Otázka: K jaké denominaci se hlásíte vy osobně a jaká převažuje ve vaší straně?

Odpověď: Jsem pokřtěný římský katolík. Hlásím se k odkazu Ježíše Krista, který je pro mě stále živoucí výzvou a světlem před námi. Domnívám se, že podobná orientace na řecko - židovsko - křesťanskou civilisační a duchovní oblast, na které stojí euroamerická civilizace, převažuje i u většiny členů Pravého Bloku.

7. Otázka: V Preambuli programu Pravého Bloku je o křesťanství jen malá zmínka až úplně na konci. Zůstane křesťanský dodatek tak trochu utajený, nebo bude nedílnou součástí volebního programu?

Odpověď: Celý program Pravého Bloku je křesťanský. Křesťanský svým úsilím o pojmutí všech základních křesťanských hodnot do politického programu politické strany. Lze žádat víc?

8. Otázka: Křesťanská hesla v dodatku Preambule (proti potratům, pornografii a prostituci) symbolizují to, s čím čeští politici za deset let nepohnuli. Je to vábnička na lidovecké voliče?

Odpověď: Křesťanská hesla, o kterých se zmiňujete, nejsou dodatkem Preambule programu Pravého Bloku a zatím ani nebyla schválena sněmem Pravého Bloku jako součást jeho širšího programu. Diskuse na toto téma nás čeká ke konci roku. Osobně jsem proti potratům a nikomu bych ho za normální situace nedoporučil. Před zákonem, zakazujícím potraty, bych ale dal přednost intenzivní výchově lidí k vyšším duchovním a morálním hodnotám, měnícím kvalitu jejich vnitřního života a hodnotovou orientaci. Na druhé straně jsme politiku Pravého Bloku soustředili na definitivní odstranění bytového problému postupným ale úplným uvolněním cen nájemného, což přiláká do bytové výstavby nové investory, dotováním nájemného sociálně slabším nebo početným rodinám a jednoduchou sociální výstavbou pro ty, kteří nejsou schopni platit ani dotované nájemné. To vše dohromady vytvoří skutečný trh s byty, kde bude existovat určitý převis nabídky nad poptávkou. Tuto druhou součást našeho řešení tragédie potratů máme už velmi dobře zpracovanou. Dalším našim triumfem je výrazná hmotná podpora matkám a dětem. Nezastírám, že dosáhnout positivních výsledků v mnohem důležitější civilizující fázi, která rozhodne vše, představuje dlouhodobý proces a případným zákonem ho lze pouze do určité míry korigovat. Doufejme že k lepšímu. Co se týká pornografie, zde bych přijetí zákona, zakazujícího výrobu a distribuci pornografie, rozhodně podpořil. Pornografie výrazným způsobem napomáhá u lidí prohlubování degenerace jejich citového světa, v lidech generuje velmi negativní emoce a vztahy k druhým a deformuje jejich hodnotovou orientaci v samých základech. Tradiční otázkou jsou její hranice. Co se týká vašeho třetího hesla, tématu prostituce, nedomnívám se, že právě Pravý Blok dosáhne toho, čeho nedosáhlo za celou dobu své existence lidstvo ve všech jeho národech a státech. Obávám se, že problém prostituce je problémem dosažené civilisační a duchovní úrovně, tedy problémem staletí a možná i tisíciletí, než definitivně odejde ve všech svých zjevných i skrytých formách do učebnic dějepisu. Jde o negativní a dlouhodobý průvodní jev existence lidstva, před kterým však nelze zavírat oči a předstírat, že neexistuje.

9. Otázka: Čím si vysvětlujete, že nedošlo k pokroku v otázce potratů - nepočítám-li přijetí Deklarace práv počatého dítěte? Domníváte se, že toto bolestivé téma vám přinese politické body?

Odpověď: Na to je jednoduchá odpověď. Civilisační vyspělost politické representace demokratické země zhruba odpovídá civilisační vyspělosti společnosti, tedy jejímu průměru, který v demokratických volbách vždy rozhoduje. Pokud se ve volbách rozhodující průměr orientuje na co nejvyšší míru požitků a co nejmenší míru zodpovědnosti za případné následky a pokud jsou tržní ceny v obou dvou případech dostupné a rizika nízká, způsobí to tlak na legalizaci požadovaného stavu. Pokud se na druhé straně stal politik politikem proto, aby uspokojil některou ze svých vášní nebo neřestí a ne proto, aby svým životem, službou, působením a příkladem vtiskl lidské společnosti positivní otisk, vzor, který ho přetrvá, pak musí být stále oblíbeným, a to za každou cenu. Jinak by v demokratické společnosti přestal být následujícími volbami politikem. Za tohoto stavu demoralizovaná nebo nevědomá společnost snadno prosadí prostřednictvím demoralizovaných nebo nevědomých demokratických politiků jakýkoliv svůj zájem, často plod demoralizace nebo nevědomosti. Tuto demoralizaci nebo nevědomost však uvidí pouze ti nepočetní, kteří zaujímají na Gausově křivce výrazně vyšší posici. A ti budou úspěšnými politiky a jejich novináři před jásajícím průměrem totálně ale demokraticky zesměšněni nebo zostuzeni. Podrobněji o tom mluvím v odpovědi na vaši první otázku.

Z tohoto důvodu se domnívám, že vysoce citlivý problém potratů nemůže za současné situace při opravdu zodpovědném řešení přinést nikomu politické body. Může pouze zachránit mnoho životů. Při dobrém zvládnutí problému v celé jeho komplexnosti, což je kromě jiného i neuvěřitelně drahé, dokonce mnoho šťastných životů. Myslíte, stojí za to se o to pokusit?

10. Otázka: Podobně „nepopulární“ může být tvrdý přístup k pornografii a prostituci. Nebojíte se, že proti sobě víc lidí popudíte než jich získáte?

Odpověď: Takovou hromadu hnoje jedněmi vidlemi člověk nenaloží. Musíme hledat spojence, vysvětlovat, naslouchat a diskutovat. To nakonec obohatí všechny. Osobně se domnívám, že před Pravým Blokem budou stát mnohem nebezpečnější překážky.

11. Otázka: Čím ještě chcete získat (nejen křesťanské) voliče, nežli právě důrazem na tato delikátní a pro někoho kontraverzní témata?

Odpověď: I když si uvědomujeme naléhavost vámi vzpomínaných témat, když já osobně za nejpalčivější považuji tragédii potratů, tato témata nestojí v samém centru naší politiky. Naše politika se opírá o dva stěžejní cíle, které bychom chtěli lidem přinést. Jedná se o účinné zajištění kontroly stávající politické moci ZDOLA, tedy všemi občany - daňovými poplatníky, kteří tohle všechno ze svých daní platí a kontroly moci SHORA, tedy duchovně, morálně a profesně nejvyspělejšími osobnostmi našeho národa. Jsme rozhodnuti toho dosáhnout prosazením zcela konkrétních politických mechanismů do stávajícího politického systému země. S těmi nejdůležitějšími vás teď seznámím:

1. Referendum na místní, regionální, státní a celoplanetární úrovni v takové podobě, aby žádná důležitá otázka, týkající se obyvatel daného území, nebyla rozhodnuta bez jeho použití. Vše, co je možné rozhodnout na místní úrovni, tedy co nejblíže k občanům - daňovým poplatníkům, se rozhoduje tam a teprve to, co na místní úrovni rozhodnout efektivně nelze, je občany dobrovolně delegováno na vyšší samosprávnou jednotku. CÍL: Osobní účast občanů na správě svých věcí je nutí o všem mnohem důkladněji přemýšlet, trvat na poskytnutí veškerých informací a snažit se jejich analyzováním proniknout co nejhlouběji k podstatě problémů, protože si uvědomují, že důsledky svých rozhodnutí, těch dobrých i těch špatných, pocítí na sobě jako první oni sami. To je ta nejlepší škola zodpovědnosti, vedoucí k občanské a lidské zralosti. Ti, kteří naopak dají přednost prožít svůj život voděni za ručičku všemocným státem a jeho byrokracií jako malé děti, také jako malé děti nakonec zemřou, aniž cokoli pochopili. (Princip referenda se plně osvědčil ve Švýcarku, USA, na Slovensku, v Bavorsku, Itálii a v mnoha dalších státech.)

2. Přímá volba hlav obcí, měst, států atd. všemi občany - daňovými poplatníky, kteří si je ze svých daní platí, aby jim sloužili. CÍL: Zbavme se čecháčkovsko-asiatského uctívání mocných. Když president, tak první mezi rovnými, když demokracie, tak pro všechny! (Osvědčilo se v USA, na Slovensku, ve Francii, Itálii a v mnoha dalších státech.)

3. Volitelnost soudců, policejních ředitelů a rozhodujících správních úředníků přímo občany - daňovými poplatníky, nad kterými by měli vykonávat své policejní, soudcovské a správní pravomoci a které si občan ze svých daní platí, aby mu sloužili. CÍL: Spravedlnost pro všechny. Pro zločince i jejich oběti. Tím se přiblížíme ke společnosti rovných příležitostí pro každého. Všichni budou moci na start a všichni za stejných podmínek. Je to nejúčinnější a nejdemokratičtější mechanismus, zajišťující debolševizaci společnosti, kontrolu, zprůhlednění a zcivilnění represivních i správních orgánů státní moci. (Osvědčilo se zejména v nejdemokratičtějších státech USA)

4. Miliční uspořádání armády na principu domobrany podle vzoru Švýcarska, Národní gardy USA atd. V praxi to znamená 15-ti týdenní základní vojenský výcvik, 300 dní další vojenské služby celkem (přičemž každé dva roky je nutno absolvovat třítýdenní cvičení) a ponechání výstroje a osobní výzbroje vojákům i po převedení do zálohy. CÍL: Ozbrojen tedy není stát proti lidem, ale svobodní občané na obranu svých práv!

5. Hledání možností neutralizace stávajícího informačního a dezinformačního monopolu stávající politické moci nad lidskou společností. PODMÍNKA DOSAŽENÍ ZMĚN VE PROSPĚCH TOHO LEPŠÍHO V NÁS A KOLEM NÁS!!!

6. Posilování faktorů přispívajících k oslabování kontroly nad společností ze strany duchovně a morálně degenerovaných mocenských center, jednak ve prospěch na moci se emancipujících širokých vrstev občanské společnosti, jednak ve prospěch rostoucího vlivu nositelů pozitivních duchovních sil na náš vývoj, jejichž pozici v politickém systému bude třeba institucionalizovat např. jako horní komoru parlamentu s tomu odpovídajícími pravomocemi, obsazovanou kooptací podle zvláštních kritérií, což představuje velmi žádoucí prvek duchovní a morální kontroly moci SHORA. CÍL: Světlo před námi.

7. Rozšiřování podílu středních vrstev na moci, (na úkor stávající oligarchické demokratury, zdegenerované neexistencí účinné zpětné vazby ZDOLA a SHORA), cestou posilování jejich ekonomických a tím politických možností a především jejich většinového podílu ve společnosti, který by neměl v demokratické společnosti klesnout pod 50%. CÍL: Dosáhnout stabilního vývoje a zabránit úplnému odtržení duchovně nejvyspělejších bytostí této planety od těch ostatních v důsledku přerušení vzájemné komunikace jako nepotřebné z důvodu jejich vzájemně příliš nevyváženého postavení ve společnosti.

ODMÍTÁME ZÁKLADNÍ LŽI SAMETOVÉHO KOMUNISMU A TVRDÍME:

8. Změny v komunistické Evropě v roce 1989 proběhly na základě dohod mezi USA a uzbrojenými Sovětským svazem, ovšem za sovětských podmínek.
Dvě hlavní podmínky zněly:
Komunističtí zločinci nebudou voláni za své zločiny před spravedlnost.

Základní zájmy Moskvy nebudou ohroženy.

Proto u nás KGB/GRU nemohou nikdy prohrát volby na centrální úrovni, protože dohody, které mezi sebou uzavírají světová mocenská centra na padesát let, nemohou být závislé na výsledku místních demokratických voleb. I z tohoto důvodu prosazujeme decentralizaci moci!

9. 17. listopad 1989 nebyl protikomunistickou revolucí. Je to privatisační puč KGB/GRU, který měl za cíl udělat ze samozvaných správců této republiky, tedy z komunistické nomenklatury, StB, milicionářů a dalších zločinců, její zákonné majitele, přijatelné pro ostatní svět. A to se bezezbytku podařilo. Nejen u nás, ale ve všech státech komunistického bloku.

10. TY STATISÍCE A MILIONY OBĚTÍ KOMUNISMU U NÁS A DESÍTKY A STOVKY MILIONŮ JINDE, ZDE NEJSOU PROTO, ŽE KOMUNISTÉ PORUŠOVALI KOMUNISTICKÉ ZÁKONY, ALE PROTO, ŽE JE DODRŽOVALI!!!

11. KOMUNISTICKÉ ZÁKONY PROTI JINAK SMÝŠLEJÍCÍM BYLY NATOLIK ZLOČINNÉ, ŽE JE NEBYLO MOŽNÉ PŘI LIKVIDACI NESOUHLASÍCÍCH PORUŠIT. KAŽDÝ NESOUHLASÍCÍ BYL UMLČEN PODLE ZÁKONA.

12. KOMUNISTÉ SE TEDY MUSÍ ZODPOVÍDAT ZE SVÝCH ZLOČINŮ NE PROTO, ŽE PORUŠOVALI KOMUNISTICKÉ ZÁKONY, ALE PRÁVĚ PROTO, ŽE JE DODRŽOVALI.
13. V ROCE 1990 MOHLI VŠICHNI PO 42 LETECH KOMUNISTICKÉ DIKTATURY NA START, ALE NE ZA ROVNÝCH PODMÍNEK. ZATÍM CO VĚTŠINA PŘIJELA NA START NA KOLOBĚŽKÁCH, NĚKTEŘÍ TAM UŽ ČEKALI V MERCEDESECH. A MOHLI SPOLU SVOBODNĚ SOUTĚŽIT, KDO Z NICH JE LEPŠÍ.

14. V TÉTO PODVODNÉ SOUTĚŽI NEZVÍTĚZILI TI NEJLEPŠÍ, ALE TI, KDO SE DOKÁZALI V DOBÁCH KOMUNISTICKÉ DIKTATURY A SOVĚTSKÉ OKUPACE PROKOLABOROVAT DO NEJVÝHODNĚJŠÍCH POSIC. PAK OVŠEM ŠPATNÍ A BEZCHARAKTERNÍ KOMUNISTIČTÍ PODNIKATELÉ, VYBAVENÍ VŠAK MILIONY A MILIARDAMI DOMÁCÍHO I ZAHRANIČNÍHO PŮVODU, SNADNO PŘEVÁLCOVALI I VELMI DOBRÉ ZAČÍNAJÍCÍ PODNIKATELE, PODNIKAJÍCÍ OVŠEM BEZ KAPITÁLU. HAVLOVSKÁ „BLBÁ NÁLADA“ VYRŮSTÁ VE SKUTEČNOSTI Z TOHOTO PODVODU, SPÁCHANÉHO VE JMÉNU VÁCLAVA HAVLA NA TÉTO SPOLEČNOSTI.

15. KOMUNISMUS JE SPIKNUTÍ NESCHOPNÝCH SE VŠEHOSCHOPNÝMI. TO, CO DNES VIDÍME KOLEM SEBE, JE JENOM JEHO POKRAČOVÁNÍ.

16. NAŠE ZÁKLADNÍ HOSPODÁŘSKÁ ORIENTACE VYCHÁZÍ Z TĚCHTO ZKUŠENOSTÍ: SOCIALISMUS ZATÍM PROKÁZAL, ŽE JE SCHOPEN VYTVOŘIT SPOLEČNOST ROVNOSTI V CHUDOBĚ.

KAPITALISMUS ZATÍM DOKÁZAL, ŽE JE SCHOPEN VYTVOŘIT SPOLEČNOST NEROVNOSTI V BOHATSTVÍ.
KAŽDÝ BY SE MĚL PODLE TOHO ROZHODNOUT.

12. Otázka: Neriskujete trochu zdůrazňováním teorie politického spiknutí nebo nacionálního cítění?

Odpověď: Vámi uváděná „teorie spiknutí“ se opírá o analýzy francouzské rozvědky a stanoviska špiček KGB, poskytnutá renomovanému americkému tisku, které jsme přeložili a zveřejnili v našich Necenzurovaných novinách 01/1999 a 02/2000. Každý to může sám posoudit a porovnat s tím, co dnes vidí kolem sebe. Za nejpodstatnější skutečnost považuji fakt, že závěry těchto analýz, které vy považujete za „spiklenecké teorie“, popisující výsledky privatisačního puče KGB, se naprosto shodují s popisem dnešní situace, tak jak ji popsal před nedávnem president Václav Havel a nejvyšší představitel Evropské unie. Nejsou to pro vás další tvůrci „spikleneckých teorií“? Jinak mnohé další podobné dokumenty a analýzy jsme zveřejnili na našem internetovém serveru www.cibulka.cz. Stačí se s nimi seznámit.

Co se týče národního cítění, nejsme nacionalistickou stranou. Já osobně jsem zastáncem sjednoceného světa, stojícího na politickém a geografickém polycentrismu, ve kterém by společně mohli žít všichni lidé dobré vůle. Věřím, že tato vize není tak nepřijatelná.

13. Otázka: Výrazným prvkem vašeho programu je postih zla všeho druhu. Proč myslíte, že právě Pravý Blok by v tom uspěl lépe, než dosavadní parlamentní strany?

Odpověď: To je opět velmi jednoduchá otázka a ještě jednodušší odpověď. Za prve nikdy jsme nekolaborovali s komunismem a nejsme tedy komunistům, na rozdíl od jiných, ničím zavázáni. Za druhé. Jak už jsem řekl, celý náš politický program VŠECHNA MOC PRO VŠECHNY stojí na zajištění kontroly stávající politické moci ZDOLA, ze strany všech občanů - daňových poplatníků a SHORA, ze strany skutečné duchovní, morální a profesní elity tohoto národa. Osvědčené politické mechanismy, uvedené v odpovědi na otázku číslo 11, které tohle všechno pro lidi zajistí, doplní stávající neprůhledný a nekontrolovatelný systém a vytvoří tak otevřený a vysoce propustný politický systém. Propustný jak směrem nahoru, pro ty nejlepší, tak i směrem dolů, pro ty, kteří zklamali a ztratili důvěru voličů. V takovém politickém systému budou vládnout stejně nedokonalí lidé, jako v tom dnešním. Pouze si nebudou moci na úkor jiných příliš mnoho dovolit, protože na ně bude ze všech stran příliš dobře vidět a bude možné je v případě jejich selhání okamžitě odvolat. Nehledáme tedy do stávajícího politického systému lidi, které nelze koupit ani zastrašit, protože takoví lidé by byli téměř svatí, ale vytvořili jsme převzetím osvědčených prvků americké, švýcarské a dnes už i bavorské demokracie takový politický systém, ve kterém budou správně fungovat i velice nedokonalí lidé, náchylní podléhat všem pokušením. Pouze si to nebudou moci v takto transparentním prostředí dovolit. A pokud si to přesto dovolí, tak pouze jedenkrát...

14. Jak s pravicovostí vašeho programu souzní například přímé volby soudců, policejních ředitelů či správních úředníků?

Odpověď: Protože to jsou nejryzejší principy pravicové konservativní politiky, prověřené staletími, pro kterou byl vždy svobodný občan a svobodný daňový poplatník nejvyšší hodnotou. Některé principy, o kterých mluvíte, platí ve Švýcarsku už víc jak 700 let a ty zbývající a mnohé jiné, platí ve Spojených státech víc jak 200 let. Přitom jak USA, tak Švýcarsko a dnes už i Bavorsko se svými referendy, patří bezesporu mezi nejkonzervativnější země této planety. Každý, kdo tvrdí opak, vědomě nemluví pravdu s cílem škodit dobré věci.

15. Otázka: Nebojíte se zaškatulkování na krajní pól politického spektra? A nebylo by to na škodu i křesťanské politice?

Odpověď: Na škatulkování a nálepkování jsem si za těch skoro 40 let, co jsem se rozhodl odmítnout podílet se na zlu, už velmi dobře zvykl. Není nálepka, kterou bych za tu dobu nedostal. Ne od těch dobrých, ale od těch špatných nebo nevědoucích, zmanipulovaných. Když se naštěstí čas od času podívám, kdo mně tu kterou nálepku zase přilepil, velmi rychle se uklidním. A vám doporučuji totéž. Posuzujte lidi podle jejich života, co dokázali, čemu se postavili a za co bojovali a ne podle toho, kdo vám co o nich v televizi napovídá nebo napíše. Většinou se dotyčný informátor ukáže jako člověk z druhé strany nebo ten, který sám nic podobného nedokázal a v každé vážné zkoušce vždy žalostně selhal. Tito lidé mívají o sobě vysoké mínění a trpí představou, že když toho, kdo je v jejich očích nespravedlivě převyšuje, poníží, že oni sami tím povyrostou. Je to skutečně ubohé, ale jak je vidět, stále velmi účinné. Jestli chcete, položte si otázku: Patří na krajní pól politického spektra ten, který krade, lže, podvádí své voliče, zneužívá svého postavení, zamlčuje pravdu, tak jako to dělají už deset let všichni naši ctihodní politici a jejich novináři nebo na tento politický okraj patří ti, kteří proti tomu všemu vystupují? Škodí křesťanské politice ti nebo ti?? A co si počneme, až opět vystoupí Václav Havel nebo představitelé Evropského společenství a všechno bude zase jinak??? Omluvíme se těm, kterým jsme ublížili a pomůžeme jim obnovit jejich důvěryhodnost před lidmi i proti vůli degenerované pozemské moci, která nám vládne? Najdeme v sobě tu odvahu a zřekneme se výhod, které z loyality k moci plynou, kterými moc korumpuje naše svědomí? Dokážeme být neloyální k nedokonalé pozemské moci a loyální k dokonalé boží moci? Nelze sloužit dvěma pánům... Budeme schopni se rozhodnout a vzít na sebe kříž svobody a zodpovědnosti za všechno nebo se necháme opět koupit a umlčet?

 

Ptal se Ferdinand Peroutka,

22. 09. 2000